nedeľa 7. októbra 2012

Celozrnné jahodové kocky so želatínou

Výborný a šťavnatý jahodový koláčik...

Cesto :
 4 ks vajcia
 4 PL cukor obyčajný alebo trstinový
 4 PL múka celozrnná
 2 PL kakaový prášok
 1/2 ks prášok do pečiva
Plnka :
 200 ml smotana na šľahanie 33 %
 1 ks vanilkový cukor
 1 ks stužovač šľahačky
 250 g tvaroh jemný
 2 PL cukor práškový
 pár kvapiek citrónovej šťavy
Ďalej potrebujeme :
 250 g čerstvé jahody
 1 ks cukrárenské želé červené
 100 ml sirup jahodový
 citrónová šťava z 1/2 citróna
 podľa chuti džem

Postup :

Cesto : Bielka vyšľahať s cukrom, pridáme žĺtka, celozrnnú múku spolu s práškom do pečiva a kakaovým práškom. Plech vystelieme papierom na pečenie, alebo vymastíme tukom a vysypeme múkou. vylejeme cesto a pečieme pri teplote 170 °C 20 minút ( na malom plechu )...

Plnka : Vyšľaháme šľahačku, pridáme vanilkový cukor a stužovač. Tvaroh vymiešame s práškovým cukrom a pridáme pár kvapiek ciitrónovej šťavy. Vyšľahanú šľahačku zmiešame s vymiešaným tvarohom.

Vychladnutý plát potrieme džemom, plnkou, naukladáme očistené čerstvé jahody a zalejeme červeným cukrárenským želé, ktoré si pripravíme podľa návodu. Ja som použila červené cukrárenské želé Dr. Oetker extra silné na pol litra tekutiny. 400 ml vody dochutíme 100 ml jahodového sirupu, šťavou z 1/2 citróna, primiešame prášok na želé a prevaríme 1minútu. Za stáleho miešania necháme vyhladnúť a pomaličky zalievame ovocie na koláčiku .

Dobrú chuť :-)

2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Joj Akeber moje obľúbené, inak aako som sa zasmiala keď si ma odhalila na Vareche :-)))

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...